İşletmelerin Pazarlama Sorunları

Admin

Buraya Bakınız
Yönetici
Globalleşme ile birlikte dünya çapında, birçok işletmenin aynı anda ürün/hizmet sunduğu günümüzde, pazarda başarılı olabilmek için; pazarlama araçlarının, optimum şekilde kullanılması gerekmektedir. Fakat, kobiler problemlerinden dolayı, pazarlama konusunda ciddi sorunlar yaşamaktadır. Sanayi ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren, kobilerin pazarlama sorunlarını; temel pazarlama faaliyetlerindeki etkinlik düzeyleri arasındaki farklılıkları tespit etmek, bu araştırmanın ana amacını oluşturmaktadır.

Pazarlama Sorunları Nelerdir?​


Araştırmanın yan amaçları, sektör ayrımı olmaksızın, kobilerin sorun yaşadığı alanları tespit etmek ve temel pazarlama faaliyetlerinde; Etkin olan ve olmayan diğer pazarlama konularında yaşadıkları sorunlar arasında bir fark olup olmadığını incelemektir.

Bu amaçla, İTO üyesi 312 Kobi üzerinde bir araştırma yapılmıştır.

Araştırma sonucunda, sanayi sektöründe faaliyet gösterenler ile hizmet sektöründe faaliyet gösterenler arasında; iç pazarda pazarlama araştırması ve pazarlama karması sorunları vardır.

Dış pazarlarda ise, ürünler, hizmetler, fiyatlar ile ilgili sorunlar ve devlet desteğinden yararlanma sorunu konularında farklılıklar olduğu görülmüştür.

Bu unsurların tümünde, sanayi sektöründekilerin, hizmet sektöründekilere oranla, daha fazla sorun yaşadığı tespit edilmiştir. Pazarlama departmanı mevcudiyeti, stratejik iş planı yapma, müşteri ve pazar veritabanı mevcudiyeti; üst yönetime raporlama yapma gibi, temel pazarlama faaliyetlerinde, sanayi sektöründekilerin, hizmet sektöründekilere göre, daha etkin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
 
Son düzenleme:

Reklam Alanı

Makale Paylaşım

Forum makalesi eklentilerine link dışında isim adres telefon numarası kişisel iletişim bilgileri paylaşmak kesinlikle yasaktır.

Banner

Forum istatistikleri

Konular
276
Mesajlar
290
Kullanıcılar
67
Son üye
boslux
Üst