Ne var ne yok?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Reklamın Önemi Nedir?

Derecelendirme
5.00 yıldız

Forum Yöneticisi

İş Geliştirme Uygulamaları
Yönetici
Katılım
6 Haziran 2019
Mesajlar
1,401
Tepkime puanı
121
Puanları
63
Konum
Türkiye
Web sitesi
www.burayabakiniz.com
Pazarlama iletişimi öğeleri içinde üzerinde en çok konuşulan ve belkide kendisinden en çok şey beklenen reklamdır. Reklam gerek üretici gerekse tüketici için önemli bir unsur haline gelmiştir. Reklamın bu kadar önem kazanması ve günlük hayatın içine bu kadar girmesi farklı açılardan bir çok tanımının yapılmasına imkan sağlamıştır. Reklamın önemi nedir? Birlikte göz atalım.

Reklam Neden Bu Kadar Önemlidir?​

Bir işin, bir fikrin, bir ürün veya hizmetin para karşılığında; Kitle iletişim araçlarının denetiminin kullanılması ile önceden belirlenen hedef kitlede istenen yönde tutum ve davranış sağlama faaliyetleridir. Tüketici merkezli yaklaşım açısından tüketiciye üretilen ürün ve hizmet hakkında doğru bilgiyi çeşitli kitle iletişim aracı ile iletir. Bir başka görüşe göre ise reklam: ‘Bir ürünün veya hizmetin, kurum ve kişinin veya fikrin kimliği belli sorumlusunca tarifesi önceden belirlenmiş bir bedel ödenerek kitle iletişim aracı ile kamuoyuna olumlu tanıtıp benimsetilmesidir. Reklam: Bir mal, hizmet veya bir fikrin bedeli verilerek ve bedelinin kimin tarafından ödendiği anlaşılacak biçimde yapılan ve yüz yüze satış (kişisel satış) dışında kalan tanıtım etkinlikleridir. Reklam, iletişim amacını gerçekleştirmeye yönelik bir araçtır.

Bu doğrultuda reklam, üretici firmaların tüketici ya da aracı kuruluşlara; Ürün, hizmet ve hizmete ilişkin bilgi vermesini sağlayan ürünün tüketicisi veya satıcısı olmaların sağlayan bir süreçtir.

Reklamın Önemi Nedir?

Reklam, bir işletmenin ürün ve hizmetleri hakkında hedef kitleleri satın alma eylemine yöneltmek ve işletme imajını bu kitleler üzerinde oluşturabilmek için medyada yer ve zaman satın alma yoluyla gerçekleştirdiği ikna etme faaliyetleridir. Ele aldığı mal ve hizmeti hoşa giden tarafı ile tanıtarak kişilerde yeni ihtiyaç yaratmayı amaçlar. Ancak, bu talep yaratılırken yüz yüze iletişim yerine büyük kitlelere aynı anda ulaşabilmek için kitle iletişim araçlarını kullanmaktadır.

Bu tanımlardan reklamcılığı şöyle tanımlayabiliriz. Bir mal veya hizmetin sürüleceği piyasası ve bu mal veya hizmetin alıcısı olacakları tarafından tanınması için yapılacak araştırma, reklamın amacı ile reklam giderlerinin ve mesaj türlerinin tasarlanması, bütçesi, reklamın ne zaman yapılacağı, hangi iletişim araçlarının kullanılacağı konusundaki karar ve reklam içeriğinin hazırlanması gibi faaliyetlerin bütünüdür.

Neticede bu bilgilerden yararlanarak reklamın özelliklerini şöyle sıralamak mümkün;
  • Reklam, pazarlama iletişimi içersinde yer alan bir öğedir.
  • Belirli bir ücret karşılığında yapılır ve bir kitle iletişimidir.
  • Reklam verenden tüketiciye (hedef kitleye) doğru akan bir iletiler bütünüdür.
  • Reklamı yapan kişi, kurum ve kuruluş bellidir.
Tüketici bilgilendirilmeye ve ikna edilmeye çalışılır. Reklam mesajlarında mal, hizmet, vaat, ödül ve soruna çözüm vardır. Pazarlama iletişimi öğeleri ile işletmenin belirlediği pazarlama stratejisi doğrultusunda saptanan pazarlama hedeflerine ulaşmak için koordineli olarak çalışır.
 
Site Adı
Kobi Ajanda
Website
https://www.kobiajanda.com/
Son düzenleme:
Üst