Google kısa süre önce, Faydalı İçerik Güncellemesi olarak adlandırılan bu yıl beşinci resmi güncellemesini duyurdu ve kullanıma sundu. Güncelleme, dünyanın her yerinden SEO'ları ve web yöneticilerini ekranlarına yapıştırdı ve sitelerinin etkilenip etkilenmeyeceğini görmek için Analytics ve Search Console verilerini sürekli olarak yeniledi. Ancak, çoğu sıralamalarında fazla bir değişiklik görmedi. İki haftalık belirsizlikten sonra, sunum nihayet geçen Cuma günü sona erdi ve SEO'ları tüm yaygara hakkında merak etmeye bıraktı. Bu güncelleme hakkında şu ana kadar bilinenlere, etkisine ve sitenizin optimum düzeyde performans göstermeye devam etmesini sağlamak için şimdi yapmanız gerekenlere bir göz atalım.
Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi, Google'ın Arama'da düşük kaliteli, arama motoru öncelikli içeriği hedefleyen en son algoritma güncellemesidir. Güncellemeyle ilgili yakın tarihli bir blog gönderisinde Google, bunun "insanların arama sonuçlarında insanlar tarafından, insanlar için yazılmış daha orijinal, kullanışlı içeriği görmelerini sağlama çabasının bir parçası" olduğunu söylüyor.
"Faydalı İçerik Güncellemesi, ziyaretçilerin tatmin edici bir deneyim yaşadığını düşündüğü içeriği daha iyi ödüllendirmeyi amaçlarken, ziyaretçinin beklentilerini karşılamayan içerik de iyi performans göstermez."
25 Ağustos'ta yayınlanmaya başladı ve 9 Eylül'de tamamlandı. Google, güncellemeyi gelecekte diğer dillere de genişletmeyi planlıyor, ancak şu anda yalnızca İngilizce aramalar için çalışıyor.
Faydalı İçerik Güncellemesi, algoritmalarına yeni, site çapında bir sıralama sinyali ekler (yani, yalnızca tek tek sayfaların sıralamasını değil, tüm web sitenizi etkiler). Bu sinyal, okuyucular için çok az değeri olan veya hiç değeri olmayan içeriği belirlemek için makine öğrenimini kullanır. Bu, teorik olarak, yüksek kaliteli, kullanıcı dostu içeriğe sahip sitelere yardımcı olmalı ve çok sayıda düşük kaliteli, arama motoru öncelikli içeriğe sahip sitelere zarar vermelidir. Beklendiği gibi Google, yeni sinyalin hangi içeriğin yararlı/yararsız olduğunu NASIL belirlediğinden tam olarak bahsetmedi ve beklenen etkiyi açıklamadı.
Üstelik yeni sinyal otomatik olarak uygulanıyor ve “bu güncelleme ile tanımlanan siteler kendilerine uygulanan sinyali aylar içinde bulabiliyor.” Bu, tam etkilerin bilinmesinin hala biraz zaman alabileceği anlamına gelir. Ayrıca, bazı durumlarda etkinin kademeli olabileceği ve bir sitenin güncellemeden etkilendiğini tespit etmeyi zorlaştırdığı anlamına gelir.
Bu nedenle, güncelleme şu anda küçük bir güncelleme gibi görünse de, önümüzdeki birkaç ay için sıralamanıza göz atmaya değer. Ancak yakın gelecekte herhangi bir sıralama dalgalanmasının mutlaka bu güncellemeyle ilgili olmadığını unutmayın. Tüm bu belirsizlikle birlikte, muhtemelen web sitenizin sıralamalarını yolunda tutmak için şimdi ne yapacağınızı merak ediyorsunuz.
Google, arama motoru öncelikli bir yaklaşım benimsemediğinizden emin olmak için kendinize sorabileceğiniz bir dizi soru sağlar:
“Önce insan yaklaşımına sahip olma konusundaki tavsiyemiz, Google'ın kendi SEO kılavuzunda ele alınanlar gibi en iyi SEO uygulamalarını geçersiz kılmaz. SEO, önce insan içeriğine uygulandığında faydalı bir aktivitedir. Ancak, öncelikle arama motoru trafiği için oluşturulan içerik, arama yapanların tatmin edici bulmadığı içerikle güçlü bir şekilde ilişkilidir.” Bu, SEO'nun en iyi uygulamalarının (doğru içerik türüne uygulandıkları sürece) başarılı bir web sitesinin ayrılmaz bir parçası olduğu ve bu nedenle göz ardı edilmemesi gerektiği anlamına gelir.
Özetle güncelleme
- İsim: Faydalı İçerik Güncellemesi
- Kullanılabilirlik: 25 Ağustos - 9 Eylül 2022
- Görülen tam etkiler: Tam kullanıma sunulduktan sonra birkaç aya kadar
- Tür: Algoritma güncellemesi (yeni sinyal, otomatik olarak uygulanır)
- Hedef: Kullanıcı odaklı, yardımcı içeriği ödüllendirin
- Mekanizma: Yeni olumsuz sinyal uygulandığında ceza gibi geliyor
- Etki: Site genelinde
- Konum/dil: Küresel olarak İngilizce aramaları etkiler (gelecekte diğer dillere genişletme planlarıyla birlikte)
Yeni Faydalı İçerik Güncellemesi, Google'ın Arama'da düşük kaliteli, arama motoru öncelikli içeriği hedefleyen en son algoritma güncellemesidir. Güncellemeyle ilgili yakın tarihli bir blog gönderisinde Google, bunun "insanların arama sonuçlarında insanlar tarafından, insanlar için yazılmış daha orijinal, kullanışlı içeriği görmelerini sağlama çabasının bir parçası" olduğunu söylüyor.
"Faydalı İçerik Güncellemesi, ziyaretçilerin tatmin edici bir deneyim yaşadığını düşündüğü içeriği daha iyi ödüllendirmeyi amaçlarken, ziyaretçinin beklentilerini karşılamayan içerik de iyi performans göstermez."
25 Ağustos'ta yayınlanmaya başladı ve 9 Eylül'de tamamlandı. Google, güncellemeyi gelecekte diğer dillere de genişletmeyi planlıyor, ancak şu anda yalnızca İngilizce aramalar için çalışıyor.
Faydalı İçerik Güncellemesi, algoritmalarına yeni, site çapında bir sıralama sinyali ekler (yani, yalnızca tek tek sayfaların sıralamasını değil, tüm web sitenizi etkiler). Bu sinyal, okuyucular için çok az değeri olan veya hiç değeri olmayan içeriği belirlemek için makine öğrenimini kullanır. Bu, teorik olarak, yüksek kaliteli, kullanıcı dostu içeriğe sahip sitelere yardımcı olmalı ve çok sayıda düşük kaliteli, arama motoru öncelikli içeriğe sahip sitelere zarar vermelidir. Beklendiği gibi Google, yeni sinyalin hangi içeriğin yararlı/yararsız olduğunu NASIL belirlediğinden tam olarak bahsetmedi ve beklenen etkiyi açıklamadı.
Son Güncelleme
Güncelleme, yeni sinyaller üzerinde yoğun, yani bir site ne kadar işe yaramaz içeriğe sahipse, isabet etmesi o kadar zor olur. Ancak Google, diğer sinyaller Google'a bu belirli içerik parçalarının kullanıcılar için yararlı olduğunu gösterirse, özellikle insan içeriğinin tek tek parçalarının, fazla fayda sağlamayan içeriğe sahip bir sitede iyi performans gösterebileceğini de kaydetti.Üstelik yeni sinyal otomatik olarak uygulanıyor ve “bu güncelleme ile tanımlanan siteler kendilerine uygulanan sinyali aylar içinde bulabiliyor.” Bu, tam etkilerin bilinmesinin hala biraz zaman alabileceği anlamına gelir. Ayrıca, bazı durumlarda etkinin kademeli olabileceği ve bir sitenin güncellemeden etkilendiğini tespit etmeyi zorlaştırdığı anlamına gelir.
Bu nedenle, güncelleme şu anda küçük bir güncelleme gibi görünse de, önümüzdeki birkaç ay için sıralamanıza göz atmaya değer. Ancak yakın gelecekte herhangi bir sıralama dalgalanmasının mutlaka bu güncellemeyle ilgili olmadığını unutmayın. Tüm bu belirsizlikle birlikte, muhtemelen web sitenizin sıralamalarını yolunda tutmak için şimdi ne yapacağınızı merak ediyorsunuz.
SEO'lar şimdi ne yapmalı?
Kısacası: alakalı, kullanıcınızın arama amacını karşılayan ve hem Google'ın yönergelerini hem de SEO en iyi uygulamalarını takip eden yüksek kaliteli içerik oluşturmaya devam edin. Google, gereksiz içeriği sitenizden kaldırmak için resmi blog yayınlarında birden çok kez bahseder. Ancak hangi içeriğin "işe yaramaz" olduğunu nereden biliyorsunuz?Google, arama motoru öncelikli bir yaklaşım benimsemediğinizden emin olmak için kendinize sorabileceğiniz bir dizi soru sağlar:
- İçerik, insanlar için değil, öncelikle arama motorlarından insanları çekmek için mi?
- Bazılarının arama sonuçlarında iyi performans göstereceğini umarak farklı konularda çok fazla içerik üretiyor musunuz?
- Birçok konuda içerik üretmek için kapsamlı otomasyon kullanıyor musunuz?
- Başkalarının söylediklerini çok fazla değer katmadan özetliyor musunuz?
- Bir şeyler hakkında sadece modaya uygun göründükleri için mi yazıyorsunuz yoksa şu anki hedef kitleniz için yazacağınız için onlar hakkında yazmıyor musunuz?
- İçeriğiniz, okuyuculara diğer kaynaklardan daha iyi bilgi için tekrar arama yapmaları gerektiğini hissettiriyor mu?
- Google'ın tercih edilen bir kelime sayısına sahip olduğunu duyduğunuz veya okuduğunuz için belirli bir kelime sayımı mı yazıyorsunuz? (Hayır, yapmıyoruz).
- Herhangi bir gerçek uzmanlık olmadan temelde arama trafiği alacağınızı düşündüğünüz için bir nişe girmeye mi karar verdiniz?
- İçeriğiniz, bir ürünün, filmin veya TV şovunun onaylanmadığı halde çıkış tarihinin olduğunu önermek gibi, aslında yanıtı olmayan bir soruyu yanıtlamayı vaat ediyor mu?
- İşletmeniz veya siteniz için, doğrudan size gelirse içeriği yararlı bulan mevcut veya hedeflenmiş bir kitleniz var mı?
- İçeriğiniz ilk elden uzmanlık ve derin bilgi birikimini açıkça gösteriyor mu (örneğin, bir ürünü veya hizmeti gerçekten kullanma veya bir yeri ziyaret etme konusundaki uzmanlık)?
- Sitenizin birincil bir amacı veya odağı var mı?
- İçeriğinizi okuduktan sonra, birisi hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak bir konu hakkında yeterince şey öğrendiğini hissedecek mi?
- İçeriğinizi okuyan biri tatmin edici bir deneyim yaşamış gibi hissedecek mi?
- Önemli güncellemeler ve ürün incelemeleri için kılavuzumuzu hatırlıyor musunuz?
- Google'ın tavsiyesine uyup uymadığınız ve içeriği tamamen kaldırmanız duruma bağlı olacaktır. İçeriği silmeden önce, her zaman bir sayfanın güncellemeden önceki ve sonraki trafiğini ve düzenlenebilir olup olmadığını göz önünde bulundurun.
SEO güncelliğini yitiriyor mu?
Google, güncellemenin arama motoru odaklı değil, kullanıcı merkezli içeriği teşvik etmeye odaklandığını açıkça belirtti; Bu, yalnızca arama motorlarında iyi performans göstermek için yazılan içeriğe göre okuyucu için yazılan içeriğe öncelik verdikleri anlamına gelir. Bununla birlikte, SEO'nun en iyi uygulamalarının tamamen göz ardı edilmesi gerekmediğine de dikkat çekiyorlar:“Önce insan yaklaşımına sahip olma konusundaki tavsiyemiz, Google'ın kendi SEO kılavuzunda ele alınanlar gibi en iyi SEO uygulamalarını geçersiz kılmaz. SEO, önce insan içeriğine uygulandığında faydalı bir aktivitedir. Ancak, öncelikle arama motoru trafiği için oluşturulan içerik, arama yapanların tatmin edici bulmadığı içerikle güçlü bir şekilde ilişkilidir.” Bu, SEO'nun en iyi uygulamalarının (doğru içerik türüne uygulandıkları sürece) başarılı bir web sitesinin ayrılmaz bir parçası olduğu ve bu nedenle göz ardı edilmemesi gerektiği anlamına gelir.
Son düzenleme: